Utstilling med Roald Sivertsen

buffet-30x40-cm-blyant-pa-papir

Fredag 17. februar kl.19.00 opnar Klepp Kunstforening utstillinga « Ett uskarpt liv» av Roald Sivertsen. Dette skjer i Folgehuset pÄ Haugabakka 9, Kleppe.

• LĂžrdag 18/2 kl.13.00-16.00
  • SĂžndag 19/2 kl.12.00-17.00
  • LĂžrdag 25/2 kl.13.00-16.00
  • SĂžndag 26/2 kl.12.00-17.00

support-56x75-cm-kull-og-fargeblyant-pa-papir
Utstillinga vil for det meste innehalda teikningar og maleri.
Roald Sivertsen fÞdd 1981 i Stavanger men bur og arbeider no i Oslo. Han er utdanna innan klassisk teikning og maling pÄ  The Florence Academy of Art i Italia i 2007.

Sivertsen har hatt utstillinger i ulike galleri og kunstinstitusjoner i Italia, USA , Noreg og Sverige.

Med utgangspunkt i sin klassiske tradisjon har han utviklet sin eigenart i form av maleri og teikninger. Han kombinerer ofte det menneskelege med element av dyr og viser grupper med menneske i surrealistiske situasjoner. Det nydelige saman med element som forstyrrer, nostalgisk formidling eller konfliktfylte stemninger. Kunstverka er ofte tvetydige med element av humor.

roald-sivertsen-portrait-image-via-artlegocom

Roald Sivertsen skildrer sjĂžlv:

» Jeg jobber i krysningen mellom realisme og surrealisme, og er opptatt av hvordan vi absorberer og oppfatter det som skjer rundt oss, det bevisste og det ubevisste. Det Ăžyeblikket man vĂ„kner og ikke er helt sikker pĂ„ hva som er drĂžm og hva som er virkelig.

Jeg jobber utfra fotografi fra gamle legebÞker, fagbÞker og fotoalbum. Egne bilder men ogsÄ fotografi jeg har funnet pÄ loppemarked.

Historiene som ligger bak den dokumenterte virkeligheten, og de som » uskarpt » kan skimtes i bakgrunnen».
death-of-horseman-50-x-70-cm-kull-pa-papir
Me gleder oss til utstillinga som me trur kan skapa mange ulike reaksjonar.