Utstilling med Torunn Thrall

Velkommen til Torunn Thrall sin utstilling i Folgehuset på Kleppe, Haugabakkavegen 9.

Opning fredag 23.februar kl.19.00

• Laurdag 24/2¬† kl. 13-16
  • S√łndag 25/2¬† ¬† kl. 12-17
  • Laurdag 3/3¬† ¬† kl. 13-16
  • S√łndag 4/3¬† ¬† ¬†kl. 12-17

Se veibeskrivelse «Bes√łk oss»

Torunn Thrall er f√łdd i 1955 i Stavanger. Hun er utdannet ved Kunstskolen i Rogaland, Stavanger¬† ved¬† Vestlandets Kunstakademi, Bergen og Valands Konsth√łgskola i G√łteborg. Siden endt utdannelse i 1985 har kunstneren arbeidet som aktiv billedkunstner med en rekke separatutstillinger og deltakelse i gruppeutstillinger. I tillegg til utstillingsvirksomhet, har kunstneren arbeidet mye med utsmykking, b√•de som produsent og konsulent. Hun har mottatt flere stipender og er innkj√łpt av Rogaland Kunstmuseum, Norsk Kulturr√•d samt flere offentlige og private institusjoner.

Selv sier Torunn Thrall: «I utstillingen til Klepp Kunstforening viser jeg malerier som spiller p√• kontraster mellom natur og geometriske elementer.¬† Ideen bak utstillingen har v√¶rt √• lage enkeltarbeid som kan fungere for seg selv eller oppfattes som del av en serie hvor helheten blir som en ¬ęslags¬Ľ mosaikk. Gjennomg√•ende tema i de fleste av de nye bildene er landskap som kan gi assosiasjoner til de j√¶rske strender. I kontrast lar jeg rene flater av pigmentert lerret og fargerike elementer bli en del av billeduttrykket».

I tillegg til maleri har Torunn Thrall og med seg en del litografi.